hah...!

Wednesday, 10 April 2013

Tuka pasu...

assalamualaikum...

potang tadi, tetibo rajin pulak nak tuka pasu..
ye la, ado kaktus tu da membosa kan diri, ado yang da beranak-pinak sampai nak pocah pasu di buek eh..
jadi eh, aku pun tuka la pasu. dari kocik ke pasu yang lebih bosa sikit..
sajo yo nak post kat blog, memori konon eh.. Ha Ha..

 kocik yo an kaktus eh... da ade pasu sendiri da.. sebelum ni die kongsi pasu ngan adik-beradik die..

ni bukan kaktus pun.. sebelum ni tanam dlam botol minerel aje.. da tuka ke pasu yang lebih baik.. Hi Hi..

 This is my feberet kaktus.. jenis ni la yang aku mulo-mulo tanam maso aku kekocik dulu.. skang da ado bapo pasu da jenis ni je.. ni la, kaktus yang macam nak pocah pasu di buek eh tu...
taaaaa daaaaaa ~~ da tuka pasu da... baru la pueh hati kan..
ini antare pasu yang terawal aku guno untuk tanam kaktus.. kaktus yang asal, da masuk lam pasu lain.. ni lotak anak eh dalam ni pulak.. pasu ni, ema yang bagi mase umo 12 taun... eh ke umo11 taun..? tak ingt pulak..cubo kiro da bapo taun da umo pasu ni.. kih kih..

cuti due bulan nanti, ade projek bosa nak buek.. nak pindah kan kaktus yang paling bosa yang aku ado.. nak masuk dalam pasu laie bosa dr yang skang.. tapi kono boli sarung tgn kulit dulu.. sbb die nye duri panjang2, nanti nak angkek kuar bule belubang lak tangan den.. Ha Ha..

2 comments:

  1. saya pun rasa mcm nk buat projek bosa cuti nnti. nak tanam ros jepun kt halaman umah biar jadi mcm alice in wonderland . tinggi cecitoo

    ReplyDelete
    Replies
    1. itu bisa aja..
      nanti patah-patah kan je.. pastu cucuk terus lam tanah..
      gembur-gembur kan dulu tanah tu, baru sonang nak cucuk..
      tunggu la beberape minggu, waaaalllllaaaaaa~~

      Delete