hah...!

Saturday, 6 April 2013

penghijrahan ke arah baik..

assalamualaikum..

saban hari, kite manusie sering melakukan doso sama ada secare sedar mahupun tak sedar..
begitu juge dengan pahala..
pahala tak pe, itu bagus untuk diri kite di masa akan datang, di dunia mahupun akhirat sane..

doso itu yang menjadi masalah sekarang..
ade kah kite sedar kite buat doso...? bertaubat ke kite lepas doso itu sume dilakukan..?
menyesal kah kite dengan pelbagai doso yang kite buat tu..?
atau, kite ulangi nye di mase akan datang..?
kalau doso dengan manusie, kite kene mnx maaf mnx ampun dekat tuan nye body..
kalau hidup lagi orang tu, masih ade harapan untk mendapat kan kemaafan, kalau da tak de orang tu kat dunie ni, macam mane..?

eeemmmmmm...
aku juge seroang penduste, aku juge seorang pendose...
tak payah tengok orang lain nye kesalahan , tak payah tengok orang lain nye dose pahale..
tengok lah diri sendiri nye dulu.. cukup ke untk dijadikan bekalan ke akhirat kelak..
ingat lah, mati tu bukan hanye untk orang tue, mati itu untuk sesiape saje..

selagi masih hidup, bukak hati, bukak minda, rajin kan diri berbuak baik, tinggal kan yang jahat-jahat tu..
aku cube, aku cube.. Insya ALLAH, moge dipermudah kan..
aamiin..


No comments:

Post a Comment