hah...!

Friday, 8 February 2013

tersalah arah kiblat ..

assalamualaikum...

meh tengok gamba ni sikit.. bace la ape yang die tulih tu..
ni aku jumpe kat surau sebuah stesen minyak tu.. aku kalo g jenjalan kat pekan, selalu aku solat kat atas busten je, tapi situ tak bagus sangat la.. sebab tempat amek wudhuk die terbukak sangat.. jadi, aku pegi la kat stesen minyak ni.. ini kali ke due aku solat kat sini... aku pun tak ingat la bape tahun da stesen minyak ni beroperasi, tapi surau die ni baru lagi la.. ade dalam 3-4 taun, atau mungkin kurang dari itu..

alhamdulillah, diorang betulkan kesilapan arah kiblat kan.. kalo sampai bebile xbetul kan, hurmmm..
mase kecik-kecik, abah ade aja nak tgk arah kiblat.. tengok langit, carik bintang yang tersusun lurus, bintang tu 3 butir.. tadi aku pun google la.. ni ape yang aku dapat


mungkin satu hari nanti mende ni bergune kat kite kan.. kot-kot tesesat dalam utan ke kat padang pasir ke.. sape tahu kan.. tapi, skang ni da makin canggih da, ade app kat enpon je kan , sesape yang ade enpon hebat-hebat tu, jangan lupe la masuk kan app ni dalam enpon.. nanti g melancong memane senang nak solat dalam bilik kalo xjumpe surau ke masjid kan.. aku nye enpon, capok je. xmampu nak masuk kan app dlam enpon aku tu.. haha...

No comments:

Post a Comment