hah...!

Tuesday, 12 February 2013

kite bukan orang banyak duit..

assalamualaikum..

dari kecik, aku tengok adik-beradik aku usehe sendiri nak beli kete sendiri..
memang, mak abah tak beli kan kete untuk diorang.. mungkin ade la bantuan duit sikit-sikit, itu aku tak tahu pulak.. the point is, nak beli kete sile usehe sendiri, duit sendiri bukan menagih duit mak abah, bukan mak abah yang bayar kan bulan-bulan, bukan mak abah , bukan mak abah dan bukan mak abah..

jadi, aku pun mule la pikir nak kete ape.. nak warne ape.. nak besar ke kecik ke, manual ke auto ke.. nak letak bantal ape kat dalam kete nanti dan bla bla bla bla ....
tapi, bile masuk je universiti ni, aku dikelilingi orang-orang yang mak bapak yang beli kan kete, lepas tu diorang bole pilih pulak nak kete ape, nak wane ape tanpe perlu usehe sendiri, tak yah gune duit sendiri..

pastu aku pun cite la kat abah..
"kawan-kawan kak teh ramai yang da ade kete bah, mak bapak diorang yang bagi , bukan beli sendiri pun.." 
lepas tu abah cakap macam ni,
"biar la diorang tu sume, diorang anak orang kaye, anak orang senang, beli kete tu macam beli cokelet je agak nye.. duit diorang banyak, mampu nak beli kan anak-anak sume kete sorang sebijik.." 
pastu aku diam, tak cakap pape dah..

memang hidup aku senang, tak de la susah nak carik makan .. tak de kais pagi makan pagi, kais petang makan petang.. senang-senang pun, tak de la sampai abah boleh beli kan kete untuk aku.. abah suruh usehe sendiri, baru lah tahu mcam mane susah senang kat dunie ni.. carik duit bukan senang.. bagi aku yang malas ni, kalo sume mende nak suap memang aku tak tahu erti kepayahan..

abah, terime kasih untuk segale nye.. alhamdulillah untuk hidup kite sekeluarge hari ni...
sayang abah ..  :')
abah, doakan la kak teh jadi rajin... sememang nye dari 7 anak abah, anak ke-6 ni la paling maleh ..

gamba curik dari cik dah.. sebab tu ade tulih tu kat gamba tu..

aku nak wane kete macam ni la.. cokelete ape entah ni.. cantik kan, macam bole makan je..

4 comments:

  1. yummy yummy hee =)
    btol imah, usaha sndri bila da dpt mesti puas hati

    ReplyDelete
    Replies
    1. aku selalu sewe kete.. jd mcm membazir duit tu.. kalo ade kete sendiri kan hurrmmmmmm

      Delete
  2. bljr boto2... nti dh senang.. jgn lupe senang kan mak abah....
    jgn jd ai...
    motor pon abah boli... but give nothing in the end....

    ReplyDelete