hah...!

Wednesday, 30 January 2013

negeri Sembilan..

assalamualaikum.. 

hai hai.. korang orang mane..? aku orang Negeri Sembilan.. 
bangge duk Negeri Sembilan.. eh bukan bangge, seronok.. kebahagiaan aku ade dekat sini..
mak, abah.. aku memang dari kecik duk sini, xpenah dan xde ade pengalaman pindah rumah kat lain-lain negeri.. aku orang kampung je.. xde la duk bandar sane.. 

aku sekarang belaja dekat Kelantan, aku duk kat Jeli.. hutan woooo.. memang keliling kite hutan tau.. 
tapi aku xkisah pun duduk suasane macam tu.. ye la, aku kan da biase duk kampung.. xde wayang, xde shoping mall besar-besar.. nanti kalau boleh nak LI kat negeri Sembilan je, pastu terus keje kat Negeri Sembilan.. tpi ade orang ckap,xnak duduk Negeri Sembilan sbb Negeri Sembilan tak maju.. tapi aku xkisah la sume tu.. 

adik beradik yang lain, ade yang duk Shah Alam, Putrajaya, Rawang.. dekat kan? tak sampai due jam je dari umah aku ni.. jadi, diorang patut nye selalu bole balik rumah lepak ngan mak abah.. yang masih belaja, ade dekat Pasir Gudang dengan Melake.. umah aku ni da dekat ngan sempadan Melake da.. jadi, yang sorang tu memang weekend memang ade kat rumah.. sorang je jauh sangat, nun kat Sabah.. tu je la sorang yang jarag ade kat rumah, balik bile sekolah cuti panjang.. sebab die cikgu sekolah.. 

jadi, kalau la rezeki aku.. aku nak keje kat Negeri Sembilan jek.. biar la xmaju pun.. aku bukan orang yang kejar kemajuan. smartphone pun aku xde.. ipon..? ipad..? tak de la.. orang lain, mende ni sume jadi kepentingan kat diorang.. aku...? entah la.. belum mase nye lagi kot.. 

aku da puas da duduk jauh .. sampai mase nye nak duduk dekat ngan mak abah pulak.. 
(^___^) 


2 comments:

  1. aku pon dah puas dok jauh.penat wooo.. biarlah asa masa neh dekat2 je dulu.nnti klu da kahwin jauh lagi kan huhu

    ReplyDelete
    Replies
    1. ambooi diana kawin ngan sape la tu sampai duk jauh kaan.. hi hi

      Delete