hah...!

Tuesday, 1 January 2013

kawin....?

assalamualaikum.. 

wah.. tajuk kawin la pulak..? sedari ak zaman sekolah lagi, aku da mule berangan nak kawin.. nak kawin ngan laki tinggi, ensem.. ye la, aku kan pendek.. kalo ngan laki pendek, nanti anak aku katik-katik ye pulak.. laki ensem untuk menjamin anak-anak aku nanti comel.. hahahha.. bole la gitu kan..? ye la, sebab aku xcantik.. kalo kawin ngan laki yang same mcm aku, nanti anak-anak aku mcam mane la rupe nye kan? 
( kejam betul aku ni )

masuk zaman universiti, aku konon la nak kawin sem 7.. nape sem 7.. sbb sem 8 aku g LI.. jadi, aku berangan la nk g LI ngan laki aku.. hahaha.. memang penuh ngan angan-angan aku ni.. 

tapi, kawin x la semudah yang disangke kan.. aku dulu aim utame aku nak kawin sbb aku nak ade anak.. nak ade ramai-ramai pun xpe.. hi hi.. tp cube pikir.. kawin tu lebih dari untuk dapat kan anak.. 
kawin tu besar sgt maksud nye.. bukan mainan.. bukan untuk suke-suke, xbole hari ni kawin sok cerai, luse kawin balik, pastu cerai lagi... TAK...!

kalo aku perempuan.. lepas kawin, aku jadi bini orang.. 
jadi taggungjawab aku da betambah da kan..? tanggungjawab kat keluarge, kat suami, kat diri sndiri, kat famili laki, kat org itu kat org ini eh banyak nye....
aku pulak..
- sebagai bini
- sebagai anak kat mak abah aku
- sebagai akak, adik kat adik-beradik aku
- sebagai menantu kat famili laki aku

orang asek cakap, da keje, da habis belaja baru bole kawin.. tapi ye la.. kalo da ade pakwe tu, macam-macam dugaan datang.. manusie kan, ade nafsu .. kene pandai jage diri la, jage nafsu, jage iman jage macam-macam la kan.. kalo da ade pakwe, x keje lagi, xbole ke nak kawin...?
nak elak dose yang itu.. nak elak dari buat yang itu je..tapi nak kawin pun, da sedie ke..? mampu da ke galas sume tanggungjawab..? mampu ke jadi mak bile ade anak..?

pastu terpikir, xdatang lagi sume tu, macam mane nak tahu mampu ke x...?
wahahhaha.. musim-musim hujan ni, bukan main lagi ko gatal nak kawin ye imah~~


5 comments:

  1. kawinnnnnnnn ..... stressss ..haha

    ReplyDelete
    Replies
    1. haha.. stress eh...
      hurrm.. xkawin pun ade stress jugak..
      >_<

      Delete
  2. hahaha! cakap pasal kawen pulak dah =)

    ReplyDelete
  3. haha.. xsabor nampak?
    dh ada calon ke? hee

    ReplyDelete
  4. betul2 bak kata kak farah lee mse feyqa kat korea, dah ada ehem2 cepat2 minx dia minang. hehe

    ReplyDelete