hah...!

Thursday, 15 November 2012

kawan, sahabat, teman, member..

ade orang kate, kawan tu bukan sahabat..
ade orang kate, sahabat tu bukan member..
ade orang kate sahabat, kawan mahupun member xboleh disame kan dengan teman..

aku banyak berkawan.. tapi aku xramai sahabat..
teman..? member tu macam mane pulak eyh..?

tadi aku baring-baring, ngantok sebenar nye..
pastu terpikir.. aku ni ade ke kawan..? aku ni ade ke sahabat..? 
aku anggap diorang tu kawan, tapi xsangke aku penah dipulau kan oleh kawan-kawan..
sedih..? kecewe..? masalah nye, mungkin kecik kat aku, tapi besar kat kawan-kawan aku tu..
aku tau la aku buat salah silap.. tapi xkan la sampai macam tu aku di hukum..?

mase tu, aku xtau aku nak percaye kat sape..
laki perempuan sume same je..sume aku xbole nak percaye..
aku jadi takut, aku rase keseorangan.. ketakutan aku tu yang buat aku xtau nak pecaye kat sape..
aku rase sume orag pulau kan aku, aku xtau aku yang menyindirkan diri atau memang sume orang tolak aku jauh-jauh dari hidup diorg..

21 taun aku hidop, entah bape taun aku belaja bekawan ngan manusie.. aku xpenah rase mcam mase tu..
itu la pengalaman yang aku benci sangat-sangat.. aku xnak, kalau boleh xnak alami nye lagi..



aku nak berterime kasih kat sume kawan-kawan, sahabat, member atau teman seperjuangan yang menerime baik buruk diri aku.. yang xpernah nak tinggal kan aku hanye aku buat satu salah yang buruk dan jahanam.. terime kasih banyak jugak kat yang sentiase dgn aku mase aku menempuhi saat-saat genting dalam hidup, itu baru sikit dugaana aku kene.. haha..

1 comment:

  1. Menurut apa yg aku baca n dengar dr orang.. Kawan ialah seseorang yang kita perlukan bila kita susah nk buat something.. Sahabat similar tu teman dimana orang yang sentiasa ada ngan kita bila kita susah n senang n tempat kita luahkan perasaan kita. As the case of the term member plak, kata orang putih, teman kita tido sekatil.. hoho.. (^^,)

    ReplyDelete