hah...!

Thursday, 15 November 2012

kawan, sahabat, teman, member..

ade orang kate, kawan tu bukan sahabat..
ade orang kate, sahabat tu bukan member..
ade orang kate sahabat, kawan mahupun member xboleh disame kan dengan teman..

aku banyak berkawan.. tapi aku xramai sahabat..
teman..? member tu macam mane pulak eyh..?

tadi aku baring-baring, ngantok sebenar nye..
pastu terpikir.. aku ni ade ke kawan..? aku ni ade ke sahabat..? 
aku anggap diorang tu kawan, tapi xsangke aku penah dipulau kan oleh kawan-kawan..
sedih..? kecewe..? masalah nye, mungkin kecik kat aku, tapi besar kat kawan-kawan aku tu..
aku tau la aku buat salah silap.. tapi xkan la sampai macam tu aku di hukum..?

mase tu, aku xtau aku nak percaye kat sape..
laki perempuan sume same je..sume aku xbole nak percaye..
aku jadi takut, aku rase keseorangan.. ketakutan aku tu yang buat aku xtau nak pecaye kat sape..
aku rase sume orag pulau kan aku, aku xtau aku yang menyindirkan diri atau memang sume orang tolak aku jauh-jauh dari hidup diorg..

21 taun aku hidop, entah bape taun aku belaja bekawan ngan manusie.. aku xpenah rase mcam mase tu..
itu la pengalaman yang aku benci sangat-sangat.. aku xnak, kalau boleh xnak alami nye lagi..



aku nak berterime kasih kat sume kawan-kawan, sahabat, member atau teman seperjuangan yang menerime baik buruk diri aku.. yang xpernah nak tinggal kan aku hanye aku buat satu salah yang buruk dan jahanam.. terime kasih banyak jugak kat yang sentiase dgn aku mase aku menempuhi saat-saat genting dalam hidup, itu baru sikit dugaana aku kene.. haha..

Sunday, 11 November 2012

cover photo...

Dan, dengan ini aku rase blog ni akan jadi diari bergambar aku.. mulai saat ini..
hi hi


tetibe rase nak google gamba.. 
so, aku taip la 'dream' .. merujuk kepade impian, cite-cite..
dan, tertarik la aku pade gamba di atas..
setiap gamba, mesti di lukis dengan ade maksud tersendiri..

jadi, ape yang aku paham kat gamba ni ialah... 
nampak cahaye tu...? tu future, mase depan lah.. kite kene la terus bergerak ke depan, melangkah ke hujung cayahe walaupun kite xtau pun ape ade disebalik cahaye tu..takot..?
xpe, takot tu sebagai cabaran kehidupan.. setiap langkah yang kite buat, setiap perbuatan yang kite lakukan mesti ade onak duri die kan..?
so, itu la yang disampaikan oleh gamba tu.. 

suke la gamba ni.. it make me happy.. dun no why... 

Tuesday, 6 November 2012

si ulat bulu..



si ulat bulu menjadi rama-rama..
apabila sampai waktu nya, tiada kate tidak untuk itu..
si ulat bulu tetap akan menjadi rama-rama.. 
namun, sejauh mana si ulat bulu menyukai kehidupan baru sebagai si rama-rama..
walhal, rama-rama cantik berwarna-warni, terbang bebas di udara..
tiada lagi hidup susah seperti ulat bulu yang jalan mengesot tatkala ingin bergerak mencari makanan.. 

rama-rama..
hidup nya indah bagai tiada sengketa..
hidup nya bebas terbang ke mana saja..
hidup nya gembira dipuji kerana kecantikan nya..

penuh berpura-pura...
si rama-rama tetap si ulat bulu dalam masa yang sama.. 


sape ulat bulu dalam diri aku..?
sape rama-rama dalam hidup aku...?

[keep in mind, u just can't be both.. that is unfair..]