hah...!

Friday, 26 October 2012

mati itu pasti...!

mati.. tamat la nyawe..
perpisah la jasad dengan badan..
pergi lah si mati dr dunie kehidupan.. beralih ke alam yang seterus nye..
mati ni, x mengire usie.. ade org ckap, mati tu org tue je..
tapi ingt, bayi, kanak-kanak pun bole je..

mati ni, die jemput sape-sape je.. ade yang kate, org yg nak mati akan tau die nak mati..
kire da dapat, atau nampak tande-tande.. org sekeliling pulak, akan nampak perubahan pelik kat org yg bakal dijemput mati..

mati..
kalau org tu sakit, org sekeliling da sedie la nk terime kematian org tu..
kalau org tu mati exciden, mmg sume org tekejut.. sedih sedih.
agak-agak, macam mane aku mati nanti eh..?

kalau aku pergi dulu.. agak-agak org sekeliling aku sedih x eh..
ade x org dtg mase tahlil ke, mase kebumi kan aku ke..
mase arwah wan aku meninggal, ramai sgt dtg.. nampak kan arwah disenangi ramai..

kenape aku tulih pasal mati.. entah la..
kekadang rase mcm ajal tu da dkat je..
tapi, cukup ke amalan..?
doso banyak la.. tapi kalau hidup lagi, mesti doso tu betambah lagi..kan..?