hah...!

Tuesday, 28 August 2012

gembire...

hari ni, rase gembire aje.. 
senang je hati ni..
lapang je rase.. 

tadi aku kire duit dalam tabung.. 
syiling aje ade dalam rm80.. 
bagi orang lain, itu mungkin sikit..
bagi aku, banyak lah tu...!
hi hi.. 
pastu... senje tu, aku g umah wan.. 
saje je jalan-jalan.. tekejut nengok pokok jambu eh ngah bebuah dengan banyak nyoo.
jadi, aku pun amek plastik, petik lah sikit.. 
petik dengan tamak nye.. padahal makan sorang-sorang je nanti..

due mende ni, buek aku gembire.. 
rezeki masih xputus datang, walopun aku rase aku ni jahat.. 
aku penah buat jahat kat kawan-kawan aku.. sebab tu aku ckap aku jahat.. 
tapi xde la bunuh ke rompak ke.. 


oooowh.. hari ni.. aku gembire dengan sume yang jadi tok hari ni..
owh, bahagie nye aku rase...!!
alhamdulillah.. terime kasih banyak, ALLAH ...

Tuesday, 21 August 2012

moi famille ^__^

aku xpunya uwang yang banyak bertimbun-timbun di dalam bank..

aku juga xpunya harta yang bermacam jenis..

aku xpunya rumah mahupun kereta..

aku hanya ada keluarga yang tercinta.. mak abah, akak 3 orang, abang 2 orang dan adik seorang. di tambah ahli baru dua orang ipar duai serta penambah seri si adam dan baby amjad ..




Wednesday, 15 August 2012

KEMPEN BERPAKAIAN SOPAN DI TEMPAT AWAM

assalamualaikum... 

aku menyahut seruan, dan tercipta la entry kali ini.. ( ade ke owang bace ni eh )
dengan tercipta nye entry ni, bukan lah aku cakap, aku ni tutup aurat dengan sempurna..
bukan-ukan

korang sume perasan x, sekarang ni, ramai-ramai dan ramai sangat manusie berpakaian SEKSI..? 
seksi di sini aku tuju kan kat kaum aku sendiri, iaitu PEREMPUAN.. kadang-kadang, aku yang segan nengok perempuan terbonjol-bonjol segale mende.. becakap dengan perempuan pun, kene lari-lari kan mate.. aku nye mate ni, nakal jugak kekadang ( mintak maaf )

perempuan pakai seksi
-pakai legging bukan seluar longgar
-pakai baju ketat bukan baju labuh dan longgar
-xpakai tudung free hair, bonjol-bonjol tidak ter-cover
-baju xcukup kain pastu jarang pulak tu
-elok bertudung, tapi baju ketat nampak bonjol-bonjol 
-pakai sekirt pendek, seluar pendek
-elok bertudung, tapi tudung pendek ( ni aku pun buat ni )

laki macam mane pulak..? 
laki ade je, pakai boxer kuar jalan-jalan.. 
=.=" ade ke patut..??

sebagai Islam, jangan la jadi Islam hanya pada IC.. 
seelok-elok nye, jadi lah Islam yang sebenar-benar nye..
mari lah menyahut kempen ini, berpakaian lah seelok nye.. 
insya ALLAH, aku pun nak cube improve care aku berpakaian.. 

terime kasih kepade penganjur, encik azrul.. ^__^
bole tekan gamba kalau ade sesape nak join segmen ni... 

sekian.. mintak maaf kalau ade yang xsenang hati dengan ayat-ayat di atas..

Tuesday, 14 August 2012

cantik nye tulip...!!

perempuan... selalu di kait kan dengan bunge-bunge.. 
mind set ckap, perempuan ni suke bunge ROS... 
eeeeeyh, bukan sume perempuan suke bunge ros, mawar ke ape entah lagi name die... 

TULIP....!! 
ni gamba-gamba tulip... 
ish, teringin nak g belande.. nak nengok ngan mate sendiri, nak usik ngan jari-jari ni, nak bau dengan hidung.. eh? tulip ade bau ke eh.. nak tanam la kat rumah.. tp cuace malaysia ni, sesuai ke ngan tulip ni kan... 


kalau la dapat pegi belande atau mane-mane negare yang ade tulip banyak-banyak macam ni, nak amek gamba banyak-banyak... pastu nak bawak balik sikit.. hi hi hi... 


kecik-kcik dulu, mak penah beli kan tulip yang buat dr kayu.. hahah..
akak pulak penah beli kan tulip yg buat dari kace.. 
nak yang bebetul pulak.. bile bole dapat ni...kawin nanti, nak letak banyak-banyak tulip sebagai hiasan lah.. hi hi...

lain warne, carry different meaning.. 
 pink         caring
purple       royalty
red            declaration of love
white         forgiveness
yellow       hopelessly in love
Violet        faithfulness
Wisteria     steadfast 
Yarrow     good health
Zinnia        thoughts of friends

korang suke bunge ape pulak? >__<

gamba-gamba amek dari encik gOOgle ajek..

Saturday, 11 August 2012

yeeeeeay....

assalamualaikum... 
bulan lepas, aku join satu GA... 


"Miniature Perfume GiveAway by Sally Samsaiman" 


pastu, rezeki aku la.. kire bertuah habis da ni.. 
dapat la perfume seperti dalam gamba-gamba di bawah ... 
^__^

siap ade kotak comel... hi hi..



wangi.. ^_^


terime kasih kepade Cik Sally... ini belog beliau ..
da sampai d hadiah nye ... suke suke suke.. 

xde tajuk...

sesuai sangat lah dengan aku.. 
kenape perlu jadi orang lain, bukan kah itu meniru name nye..?
bukan kah itu some sort of berpure-pure...? 
jadi diri sendiri kan lagi bagus.. lagi elok.. 
iye iye.. walau pun diri ini banyak buruk dari baik, kekal kan yang baik tu..
buang la jauh-jauh yang buruk tu.. insya allah, hidup lebih bermakne bile kite pandai hargai diri sendiri dari kite cube jadi orang lain.. 

walopun aku ni banyak kelemahan, keburukan.. masih ade yang sudi ade di sisi.. terime kasih.. terima kasih.. mase akan datang, harapan aku... kowang masih kekal bersame aku.. 
aku doa kan kesejahteraan sume-sume nye.. moge baik-baik aje la kite sume ni yerk... 


Saturday, 4 August 2012

ibu yang gagal dikesan...

masuk hari ni, sudah seminggu ibu tidak pulang...
tidak kasihan kah si ibu pade anak-anak yang masih kecil?
anak-anak yang masih menyusu badan, ye .... belum putus susu...


si ibu bergerak mengikut deria yang lain..
si ibu itu buta mata nya.. bukan satu, tapi kedua-dua belah matanya..
haaaaaish, si ibu degil... buta, tapi memang jalan-jalan sudah menjadi hobi nya..


hari pertama si ibu hilang, seluruh keluarga gempar.. risau akan keselamatan si ibu yang buta..
si ibu, di mana kau sekarang..?
mungkin si ibu yang tua sudah mati dilanggar kenderaan?
jatuh dalam longkang?


pencarian si ibu sudah sampai ke penamat nya..
pelbagai usaha sudah dilaku kan..
tidak berhasil nampak nya...


tinggal lah 4 eko anak kucing menjadi yatim..
bapak mereka, langsung tidak memuncul kan diri..
lari dengan betina lain agak nya...

Wednesday, 1 August 2012

she..

she is a young girl... seem to be a teenager.. 
when i look at her, there is something not right at her.. 
she smile widely... yea, a nice wide smile that make she look even prettier.. 
but wait...! 
what was wrong with her eyes..? 
those eyes, yes the pair of eyes are telling me she is sad.. 
but why...?

she try her best to hide her sadness and some confusion behind her personality.. 
love to talk, laugh a lot, easy-going, open-minded...
if i can ask her, i love to...
maybe she need someone to talk to.. hey come on, i can volunteer myself.. 

but then.... i realise ... 
she seem doesn't exist...she is just my dream..
but maybe...
she is the other side of ME...