hah...!

Saturday, 11 February 2012

Perempuan dan Angan-angan..

assalamualaikum.. 


waaaaaaaaaaaa~~
angan-angan.. satu mende yang seronok.. 
kekadang, angan-angan boleh jadi kenyataan.. 
tapi.. tapi... 
bukan dengan petik jari aje, kene le ade usehe jugak... 


perempuan suke berangan ek..? ape yang di angan-angan kan tu?


1. DUIT
haaaaa.. ini aku le.. owang lain aku xtau.. seronok kan kalo ade banyak duit..
bole beli macam-macam.. bole beli makanan banyak-banyak.. bole beli baju banyak-banyak.. 
beli beg, suar.. bole g melancong lepak tepi pantai ke..  
kalo dapat g Gunung Kinabalu, best jugak tu.. 


2. KAWIN
ini memasing suke jugak ni... tipu le kalo xpenah pikir, berangan pasal kawin.. 
nak baju kawin wane ape..
nak kawin kat mane, dlam taman ke, simple-simple je ke..
pastu pikir lak nk hanimun kat mane.. 
hahahhahahha.. ciss..


3. ANAK
da kalo berangan pasal kawin, mesti terbawak-bawak ke anak..
nak anak cecomel aje..                                                  
pastu mule r pikir, nak bape ramai.. 


4. RUMAH
rumah pulak.. nak besar mane.. nak yang cam mane..
nak umah kayu ke flet ke banglow ke..
kaler ape, gaye macam mane.. 
ceyh.. memacam la kan.. 
5. KERJAYA
berangan-angan.. habih belaja nanti keje ape..
mampu ke nak keje dlam bidang yang ngah belaja skang..
mampu ke ...
pastu keje kat mane .. 




kesimpulan nye, suke berangan pasal hidup la kan.. 
tapi, kalo malas aje... (ini aku la ni) 
kalo malas, macam mane angan-angan nak jadi kenyataan?
kene la bergerak, buat sesuatu jugak..
baru la dapat kecapi sume tu.. 

3 comments:

  1. Duit
    betol duet ada banyak mmg aku nak mkn je. ngeh3

    Kawin
    selalu je berangan. asal nampak pasangan yg baru kawin je msti alahai sweetnya. tp biler tgk yg dah beranak pinak. alamak serabutnya.haha

    Anak
    aku xksh nk brape pon.tp dia nk sikit je. =.=

    Rumah
    aku suka umah kampung.xkisah lah umah tu batu ke,papan ke yg pnting nk dlm kawasan kg.

    Kerja
    aku pon xsure bley xkeje dlm bidang neh.takpe belajar dulu... cari keje.pastu klu bley nk bkk bisnes. amin

    ReplyDelete
  2. Nice post, wish you a great weekend.

    ReplyDelete