hah...!

Saturday, 11 February 2012

Perempuan dan Angan-angan..

assalamualaikum.. 


waaaaaaaaaaaa~~
angan-angan.. satu mende yang seronok.. 
kekadang, angan-angan boleh jadi kenyataan.. 
tapi.. tapi... 
bukan dengan petik jari aje, kene le ade usehe jugak... 


perempuan suke berangan ek..? ape yang di angan-angan kan tu?


1. DUIT
haaaaa.. ini aku le.. owang lain aku xtau.. seronok kan kalo ade banyak duit..
bole beli macam-macam.. bole beli makanan banyak-banyak.. bole beli baju banyak-banyak.. 
beli beg, suar.. bole g melancong lepak tepi pantai ke..  
kalo dapat g Gunung Kinabalu, best jugak tu.. 


2. KAWIN
ini memasing suke jugak ni... tipu le kalo xpenah pikir, berangan pasal kawin.. 
nak baju kawin wane ape..
nak kawin kat mane, dlam taman ke, simple-simple je ke..
pastu pikir lak nk hanimun kat mane.. 
hahahhahahha.. ciss..


3. ANAK
da kalo berangan pasal kawin, mesti terbawak-bawak ke anak..
nak anak cecomel aje..                                                  
pastu mule r pikir, nak bape ramai.. 


4. RUMAH
rumah pulak.. nak besar mane.. nak yang cam mane..
nak umah kayu ke flet ke banglow ke..
kaler ape, gaye macam mane.. 
ceyh.. memacam la kan.. 
5. KERJAYA
berangan-angan.. habih belaja nanti keje ape..
mampu ke nak keje dlam bidang yang ngah belaja skang..
mampu ke ...
pastu keje kat mane .. 




kesimpulan nye, suke berangan pasal hidup la kan.. 
tapi, kalo malas aje... (ini aku la ni) 
kalo malas, macam mane angan-angan nak jadi kenyataan?
kene la bergerak, buat sesuatu jugak..
baru la dapat kecapi sume tu.. 

Wednesday, 8 February 2012

Makhluk..

assalamualaikum..


hari ini.. aku tersenyum gembira..
aku pernah merasa gembira, tapi kali ini gembira itu ada punca nya ..
tidak perlu aku cerita perician nya..


aku seperti tidak percaya....
mimpi itu menjadi nyata...
kalo dulu aku kata, tidak..
sekarang akan aku jawab, ya..
penuh yakin akan aku kata kan Ya..
he he he..mungkin dengan senyuman aku kata ya..




pelangi tidak akan wujud kalau cuaca cerah..
pelangi tidak akan muncul ketika hujan..
pelangi bukan muncul setiap masa..
cahaya sang mentari ditemani rintik2 halus hujan, menghasil kan pelangi..
pelangi yang berwarna-warni indah sekali..
bagi aku, pelangi begitu sukar dilihat.. jika berjaya melihat, bertuah la orang itu..


pelangi, mampu membuat bibir ku tersenyum.. 
ketawa ku terbahak-bahak..
hati aku berbunga-bunga...
kekadang.. aku tersenyum sendirian.. 
dalam tidur aku juga mampu tersenyum.. 
hahahha.. bukan aku gila.. 
cuma.... cuma.... aaargh.. 
begitu sukar di ungkap dengan kata-kata... 


erm.. 
tidak bertepatan aku gambar kan semua ini dengan pelangi.. 
pelangi tidak kekal kan..?
tapi, pelangi aje yang terlintas di pikiran saat jari menari-menari dengan pantas..
lagipun, pelangi itu susah dilihat, tp berbaloi sgt kalo dapat.. 
he he he... 


hidup.. ibarat sehelai kertas putih, kosong, suci bersih..
angkat jari, genggam lah pensel..
lukis, lakar seindah mungkin.. 
warna kan dengan warna-warna indah.. 

Saturday, 4 February 2012

blog medium meluah kan rase.. hahahhaha..

assalamualaikum..


sedar kah kite... 
aku manusie.. ko juge manusie.. 
aku x sempurne.. ko juge begitu.. 
atas muke bumi ni, memang tiade manusie yang sempurne.. 
kite pun xtau sempurne itu bagaimane.. 


aku buat salah.. ko juge buat salah.. 
ye, aku tau.. kelancangan mulut aku, keterlanjuran kate-kate aku itu.. 
ye, aku tau.. kalo aku dangan ko.. 
ko la yang baik nye.. 
aku la penyumbang masalah nye..
kalo aku dengan ko, ko la yang bagus nye.. 
ye aku tau.. aku tau sume itu.. 


selame ini.. aku selalu aje bising.. 
penah dgr kate-kate 
SILENT IS THE BEST SOLUTION 
diam ye.. erm.. aku memang xreti diam.. 
aku kan paling bising antare yang bising..
hal ini, sume pun tahu kan.. 


aku cume menyuare kan pendapat aku.. 
aku tak mintak pendapat aku diterime owang.. 
pendapat aku tu pun sebenar nye, buah pikiran owang lain.. 
owang tu, xberani nak bersuare.. aku tolong sampai kan aje.. 
pendapat ditolak. aku okey aje.. 
xde masalah pun... 


tapi itu lah.. 
disebalik ini sume.. 
pasti ade suare-suare yang ko xtau ape kate mereke.. 
aku xtau kenape aku terpilih untuk tahu..
aku tersepit dlam situasi kali niyh.. 
aku xmenyokong mane-mane.. 
tapi disebab kan tindakan aku yang awal-awal tu..
menampak kan, aku berade di pihak kiri.. 


TERLAJAK PERAHU BOLEH UNDUR-UNDUR
TERLAJAK KATE, TERIME AJE PADAH NYE..


maaf kan aku..
i am really mean it..

sebelum tido

maaf kan 

ke-celupar-an mulut..


ke-lantang-an suare.. 


ke-jahat-an diri..


dan ke-ke yang lain...

selamat menjengah ke alam mmpi..


sebelum tido Islam,semoge bgun masih lg Islam..

Wednesday, 1 February 2012

he he he

suatu masa dulu.. 
aku penah merangkak-rangkak dalam kegelapan.. 
aku di himpit perasaan yang menyesak kan ..
yang mengganggu emosi dan fikiran .. 


dulu nya, aku berdiri gah.. mugkin terlalu megah ..
sampai kan aku jatuh, tersungkur tak berdaya aku bangun sendiri.. 
manusie sekeliling yang simpati, hulur kan tangan mereka.. 
lemah.. aku lemah.. 
walo di beri tongkat sebagai pendamping, aku jalan tidak sempurna.. 


menangis aku dalam tawa.. tawa aku menutup tagisan..
tersenyum lebar.. itu sudah cukup menutup kesedihan , kekecewaan aku.. 
tidak semua tahu rasa hati aku.. 


terima kasih kepada yang menyokong..
yang xpenah rasa penat menghulur tangan.. yang memapah aku..
yang selalu ada dalam setiap langkah aku untuk aku maju ke depan.. 


kini.. sudah setahun berlalu .. 
aku, aku .. aaaaaku....! 
sudah mampu tersenyum tanpa di paksa.. 
sudah mampu ketawa dan bergembira.. 
hidup aku indah dengan kehadiran kalian, teman-teman..