hah...!

Wednesday, 23 November 2011

kelantan dan musim tengkujuh..

assalamualaikum.. 


sume pun tahu, sekarang MUSIM TENGKUJUH.. 
ye, musim hujan... aku kat Kelantan ni.. jadi, mmg merase la main ujan, banjir.. 
hujan sangat lebat, pastu angin kuat... da macam ribut da kan.. 


bukan sume orang dapat rase musim tengkujuh kan..?


kesian kat mangse banjir.. 
kesian kat owang naik moto redah ujan, sbb nak balik umah, balik dr keje.. 
kesian kat umah owang yg tenggelam dek air..
kesian kat owang yang hanyut, mati lemas.. 
kesian kat owang yang harte nye rosak, punah dek air.. 


masih x bersyukur lagi kah..?
aku, selese duduk atas katil tanpe risau sume itu.. 
ini gamba UMK , banjir...


aku duk kelantan, kawasan aku alhamdulillah x banjir.. 
tapi UMK, banjir da.. 
habis lah tenggelam kusi meje.. bas kontot da xleh jalan.. rosak jugak..
macam mane nak belaja lepas ni kalo sume tu da punah..? 


YA ALLAH, dugaan ni.. tabah kan kami YA ALLAH.. 
jangan kami putus ase, jangan kami merungut sangat...
sesungguh nye, ini baru sikit.. 

1 comment:

  1. oh, banjir negerikuu...
    tak sempat nak main air banjir tahun ni..huhu~

    ReplyDelete