hah...!

Tuesday, 6 September 2011

mari menabung~~

assalamualaikum..

owkey.. tadi aku nampak tabung syiling aku..
aku pun dengan rajin nye..
kire la syiling yang terkumpul tu..
ade la sikit, dari xde langsung..
nanti kalo rajin, nak g masuk bank la..
(^____^)

dari kecik lagi, mak abah suh menabung..
bagus ke menabung ni?
jawapan kepade soalan tu, mesti le BAGUS..

dengan menabung,
-kite ade la duit.. 
-dapat gak elak pembaziran.. (eyh, yeke ?)
-ade simpanan mase depan
-boleh gune waktu terdesak
-simpan kat tabung Haji, susah nak kuar kan.. sbb xde kad atm.. bile da cukup, boleh la g Haji.. 
-boleh gune nak kawin nanti.. ha ha ha.. tunang boleh gak..
-xde la mintak duit kat mak abah kan? bukan le xde langsung.. mungkin kurang sikit la.. ni kire berdikari la ni.. 
-hah, ape lagi eyh faedah menabung? da macam nak wat karangan UPSR je pulak.. (^^.) hu hu

tunjuk sikit je.. sebab sikit je yang ade.. ha ha ha..

peribahase yang di gune dulu, kini dan selame nye..
SIKIT-SIKIT .. LAME-LAME JADI BUKIT 

ape tunggu lagi? mule kan la menabung dari sekarang...
ye, sekarang laaaaaa..
(^^,)

3 comments:

  1. aku dulu suke menabung dlm 'tok' abah.. kek kodai.. hahahahahah nak duit kobok dlm laci tok tu.. hahahahaha peh tu menabung lak kek bokeh dutch lady pink abah.. asal nk g tmpin.. kobok dua tigo gonggam.. poie kodai culit.. tukar duit koteh.. hahahahahaha aku hebat?? of kos...
    mak belikan tabung radio sorg satu.. smpi tua.. tbung tu kosong.. hahahahahahaha

    ReplyDelete
  2. tabung radio.. yg mano satu?

    ReplyDelete
  3. freaky ada tabung gak.. agak besar dan banyak syiling dalam tu. hehe

    ReplyDelete