hah...!

Tuesday, 6 September 2011

mari menabung~~

assalamualaikum..

owkey.. tadi aku nampak tabung syiling aku..
aku pun dengan rajin nye..
kire la syiling yang terkumpul tu..
ade la sikit, dari xde langsung..
nanti kalo rajin, nak g masuk bank la..
(^____^)

dari kecik lagi, mak abah suh menabung..
bagus ke menabung ni?
jawapan kepade soalan tu, mesti le BAGUS..

dengan menabung,
-kite ade la duit.. 
-dapat gak elak pembaziran.. (eyh, yeke ?)
-ade simpanan mase depan
-boleh gune waktu terdesak
-simpan kat tabung Haji, susah nak kuar kan.. sbb xde kad atm.. bile da cukup, boleh la g Haji.. 
-boleh gune nak kawin nanti.. ha ha ha.. tunang boleh gak..
-xde la mintak duit kat mak abah kan? bukan le xde langsung.. mungkin kurang sikit la.. ni kire berdikari la ni.. 
-hah, ape lagi eyh faedah menabung? da macam nak wat karangan UPSR je pulak.. (^^.) hu hu

tunjuk sikit je.. sebab sikit je yang ade.. ha ha ha..

peribahase yang di gune dulu, kini dan selame nye..
SIKIT-SIKIT .. LAME-LAME JADI BUKIT 

ape tunggu lagi? mule kan la menabung dari sekarang...
ye, sekarang laaaaaa..
(^^,)

Monday, 5 September 2011

abah kate...

assalamualaikum..

abah cakap, kito jangan lawan org tuo..
sobab eyh, da tuo nanti, kito xtau perangai kito macam mano..
mungkin lagi teruk dr org tuo yg kito bagi layanan buruk tu..

abah cakap, imah ni la suko lawan ckap owg tuo..
abah maksud kan, wan la tu..
hahahha.. kono muko aku sekali..

sobab tu la, waktu wan duk ospital...
imah xponah jago..
abah xponah bagi imah jago wan..
sobab eyh......
xpayah la tulih sini....

owh terok nye aku..