hah...!

Saturday, 27 August 2011

mane pergi rase SayaNg?

assalaMualaikum...

tengok tajuk.. agak-agak citO pasal apO agak eyh ni?
eh.. bukan.. bukan..
ni bukan sayang sayang antare pakwe makwe laaaaa..

perasan ke kowang... duniO sekarang, semakin banyak
 pembunuh, perogol, penjenayah, pencuri, penculik
dan bla bla bla...

anak bunuh bapak..
bapak bunuh anak..
cucu cincang nenek..
pelajar tumbuk cikgu..

ape jadi ni? dulu la kan..
zaman aku kocik-kocik..
kes-kes macam ni... adO memang la adO...
TAPI kurang sangat-sangat..
masih boleh di bilang ngan jari laie..
sekarang ni..? boleh koba hari-hari ado kes bunuh-bunuh ni kan?

manusiO... da xdo rase sayang ke dalam diri tu?
da xde rase kasihan ke?
da xde rase kasih ke?
mane pergi sifat sayang menyanyang dalam hati, dalam diri tu?
napo sanggup men bunuh-bunuh ni..
haish.. takOt weyh..
nak kuar umah pun xtau selamat ke x..

owang men simbah-simbah asid sesukO hati..
ape diowg rase?
seronok? puas hati?
TAK PAHAM LA...!


ini la aku pikir sebelum tidO ni..
dah la.. nak tidO..
semoge kito selalu dilindungi..
jangan jadi jahat ye.. (^^,)

2 comments:

  1. semoga Allah lindungi kita dari kejadian2 jenayah macam tu semua. tak sanggup. kadang2 insan x bersalah pun jadi mangsa... memang x paham ngn diorg ni...

    ReplyDelete
  2. tu la tu..
    entah ape yg merasuk manusio macam ni..
    xpaham betol

    ReplyDelete