hah...!

Saturday, 20 August 2011

buang anak? bilo nak berakhir?

asSaLaMuaLaikuM...

arini selak-selak surat khabar...
sedih hati.. orang jumpe baby kat surau..
nasib baik budak tu hidup lagi..
xdo la berdoso mak bapak budak tu sbb bunuh anak kan?

ye... waktu buat maksiat, berziNa buat seX..
soNok bukan main... ibarat dunia ni ana yang punya..
sudah sudah la tu..
sampai bile masyarakat nak di saji dengan berite-berite buang anak?
TAK KESIAN KE?? 

yang buang anak satu hal..
yang bunuh dan buang satu hal...
yang gugur kan kandungan satu hal..

seriously..
aku doa sangat-sangat..
manusie yang lain jadi kan mondo ni pedoman..
semoge kite terhindar dr mondo-mondo macam ni..
mintak jauh sangat-sangat...
(aku pun takut kalo mondo ni jadi kat diri aku sendiri...)
aku bukan cukup alim nak cakap pasal doSo pahaLo.. 
tapi aku tau le mondo ni sumO berdoSo bosa...!

doso ZINA satu hal.. doso BUANG anak..
pastu kalo mati budak tu..
da doso membunuh pulak...
aduhai... banyak eyh doso kan?

xdo hati perut la mak bapak budak ni..
buang dalam tong sampah..
buang kat longkang.. tau x.. itu manusiO ado nyawO...!
bukan anak patung..
anak anjing kalo aku suh ko sembelih, sanggup x?
xsanggup kan???
sebab apo? kasihan?
abih tu? anak sendiri apo ku buang merato-rato pulak...?!!?

nak sangat dunio ni aman dari mondo-mondo macam ni..
da xsanggup da nak nengok mondo macam ni kat surat khabar, kat lam tb, intenet ke..

semoge kite jauh dari melaku kan mondo ni..
amin.....
tolong la sayang kan nyawo manusiO... 
anak kucing ko boleh sayang...
anak manusio xkan x boleh?
jangan la main bunuh-bunuh macam tu je..
kejam tau x..

ni contoh je ni.. keluarge Simpson..


sapo xponah buat.. jangan buat... 
sapo da ponah buat.. balik le ke jalan yang betol.. 
selagi nyawo dikandung badan.. 
(^^,)

2 comments:

  1. sedih tgk pic2 tu...tergamak depa wat camtu no..mcm binatang.binatang pun tau sayang anak.

    ReplyDelete
  2. ni lagi terok dari binatang kan..

    ReplyDelete