hah...!

Friday, 19 August 2011

BABI..! aku xmencarut la..

asSaLaMuaLaikuM...

hahahhahahha.. tetibe je nak cite pasal Babi..
aku ade kenangan kalo owang sebut pasal babi ni..

okey.. aku tempek gamba yang ni je.. xsanggup nak letak gamba real..
xselere makan kalo tatap gamba babi real..
owh pelisSssSss....

Babi ni kan haram... jadi memang payah la nak tengok babi jalan-jalan dalam kampung..
kalo kambing atau lembu.. tiap petang boleh tengok kan?
zaman sekolah dulu... kalo sesape dapat tengok babi..
mmg rase macam..... peeeeeeeeeeeeergh.. babi siooot...!
mesti berite dapat tgk babi tu tersebar luas..
sume akan tau la yang die dapat tgk babi... 

aku penah nengok babi.. waktu tu aku duk ostel.. xde la hutan sgt..
aku xtau babi datang dari mane...
macam biase... lepas prep petang.. aku poie tandas nak basuh baju sume..

aku terpandang ke arah dewan makan..
EYH??? BABI KE TU?? 
aku pun jerit kat acik dewan makan..
ACIK BABI ... ACIK BABI... 
acik tu marah la.. die ingt aku mencarut... hahhahaha..
sekali tu.. die pandang sebelah kiri..
OMAK KAU..! BABI...! 

berdekah-dekah aku golak an acik tu.. tu la.. aku nak acik tu sedar ado babi kat situ..
kang x pasal2 kene sondol dek babi tu..
aku xde la kurang aja nak mem-babi kan acik tu.. 

besar weyh babi tu.. gemOk nak mampus...
jalan pun kedek2 je.. due ekor.. satu suami.. satu bini..
warne eyh pulak.. coklet gelap..
bukan yang kaler merah jambu tu..
bukan-bukan... itu babi wat sup...
banyak-banyak pengalaman kat ostel..
 BABI jugak yg aku ingat...
mondo yang buat kito golak-golak..
mesti le terpahat kat lam pikiran ni kan?


sungguh aku rindu ZAMAN AKU MEMBESAR...
sekarang da 20 taun.. da besar sikit dr dulu..
besar dr segi uMo la.. tinggi tu.. tetap macam dulu jugak..
(^^,)

rindu iMah yang dulu... he he he he...

4 comments:

  1. haha lawak ar! mesti acik dewan makan tu terkejut gilew. ade babi dtg melawat rupanya

    ReplyDelete
  2. hahaha..kalo aq pon aq ase mcm ko kte dkt aq..haha

    ReplyDelete
  3. mungkin aku salah intonasi waktu jerit2 tu..

    ReplyDelete
  4. ptt la ko post sal babi td.. hahaha

    ReplyDelete