hah...!

Friday, 15 July 2011

peNat nyo jagoOo naQiu

aSsaLaMuaLaikuM...
semalam, 14 julai 2011 .. aku g toloNg ateh jage naQiu ..
sape naQiu? ni le die....
naQiu baru umo.... bape eyh..? kalo xsilap aku la, setaun 3-4 bulan .. xbape pasti..
ateh (mak cik aku) jage naQiu niyh.. kire pengasuh la niyh..
bape jam sgt aku jage die, bagi makan, men ngan die, bg susu...
PENAT jugak jago budak2 niyh... smpai ngantok2 aku..
tapi, si naQiu niyh, xde le rase penat.. haish.. budak2 kan....

owkey.. waktu tu da zuhOr da.. ateh kate la kat naQiu..
'naQiu semayang jom' .. pastu ateh bentang kan le sejadah...

moh tgk mcm mane budak setaun lebeyh smyang ..
ateh ckap ALLAHUAKBAR ..

 ni die berdiri niyh (sambil pndang ateh)
 allahuakbar, kate ateh.. naQiu pun rukuk la ..
 allahuakbar ateh ckap lagi, naQiu pun sujud.. ni care die sujud..
 owkey, diri balik...
 rukuk balik ...
 sujud balik...



selepas beberape rakaat... sujud die da lain mcm da.. sbb da penat da..
macam ni la die sujud... ni da kepenatan da...


hahhaha.. at least, die tau la sembahyang tu ade berdiri, rukuk, sujud kan? bijak budak niyh, umo pun xckup 2 taun lagi tau... die tgk ibu abah die smyang, sbb tu die tau smyang jugak.. cume care die je betol..
lame2 nanti, die tau le smyang yang sebetol nye ...

sudah smyang.. ibu sampai.. naqiu pun balik.. dio lupo nk smyang smpai abih.
xdo bg salam pun.. hahahhaha..
budak-budak kaaaaaaaaaaaaaaaaan.... ^,^

2 comments:

  1. hahaha....c0mel bdak nye,,,and bijak....

    ReplyDelete
  2. comey kan..
    da nak dapat adik da..
    bulan 9 insya allah

    ReplyDelete