hah...!

Sunday, 19 January 2014

di satu sudut..

di satu sudut..
aku duduk menyendiri..
diam.. membisu..
tidak pulak aku berkata-kata..
oh pada siapa..? aku kan seorang sahaja..

di satu sudut..
aku duduk mematikan bunyi..
ligat aku mencari..
untuk apa aku hidup di dunia ini..
ligat aku berfikir..
selama hidup aku, apa saja yang aku pernah beri.
beri pada mak, beri pada abah.. beri pada diri aku sendiri..?

di satu sudut..
diam aku diam..
aku berfikir lebih lagi..
belajar dengan berhutang..
untuk dapat kerja untuk bayar hutang..
bahagia kah aku nanti..?

di satu sudut..
aku menyesali perbuatan diri..
dosa aku yang tidak umum ketahui..
apa aku bahagia dengan dosa-dosa ini..?
jika mati aku mati, ke mana aku pergi..
syurga..? aaaaah tidak layak..!
neraka..? tidak pula aku mahu..!
apa usaha aku untuk itu..?

di satu sudut..
jari aku pantan menari..
menekan nekan papan keyborad..
menaip menzahir kan apa yang dalam fikiran..
untuk menjadi tatapan untuk diri pada masa hadapan..

di satu sudut....


-imah 12:21 a.m 19 jan

Friday, 17 January 2014

one word : LOVE

assalamualaikum..

so, this is my first entry for 2014..

LOVE...?
pada aku, definisi pekataan tu lebih kepada SAYANG..
CINTA..? tidak.. aku tak tahu ape itu cinta..
aku tidak mengerti ape itu cinta..
LOVE itu pada aku SAYANG...
kerana sayang itu, aku tahu makna nya.
aku boleh merasai nya..
dan sayang itu ada pada diri aku..

sayang pada manusia.. (ramai weh ramai)
sayang pada barang-barang.. (ni paling penting skali.. )
sayang pada binatang (kucing lah kan.. ape lagi)
sayang pada memori..? (ok, ni boleh dikire jugak)

haha..aku baru lepas nengok love story.. katun je padahal, katun jepun tahun 1995.. hahhaha..
a simple love story is soooo nice.. if compare to cite cinte melayu..
complex sgt.. main rogol-rogol, main pelok-cium dulu, ade pulak hasad dengki, kawin pakse, kawin lepas terlanjur dan bermacam lagi lah kan.. haha..

jangan pernah pakse sayang itu datang.. sebab sayang tu, kadang-kadang datang x diundang..
sayang pade harte mahupun orang xbole dipakse-pakse.. ia lahir sendiri.. ikhlas seikhlas hati.. cewaaaaaah~~
sayang tu, pade aku. satu mende yang penting..
sbb aku hidop kat dunie ni, dgn kasih sayang..
aku dibesarkan dgn kasih sayang..
aku suke org hargai kasih sayang aku untuk diorg, sebab ape..?
sebab, aku susah nak ungkap kate sayang..
kalo aku ckap aku sayang ko, makne nye betul lah aku sayang ko..
aku manusia yg emosi, perasaan aku halus...
sayang aku, xmemain.. aku serius... hahahha..

dari kasih sayang tu lah, datang nye kebahagiaan..
wahhahahha..





Wednesday, 24 July 2013

Giveaway by Ana

assalamualaikum...

yeaaay GA.. nak buat GA sendiri tak mampu.. kite join GA aje lah.. hooo hooo...

GA tamat 31 julai 2013..